Video’s, Staff Party, Mt Baker, etc - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Video’s, Staff Party, Mt Baker, etc - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Video’s, Staff Party, Mt Baker, etc

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 Maart 2012 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal en thanks voor de reacties weer. Op verzoek van Maaike ;-) hier een paar ski videos van mezelf:

http://www.youtube.com/watch?v=vcIap1GFetA
http://www.youtube.com/watch?v=ahgO3V2iM8Q
http://www.youtube.com/watch?v=faJwWh95RLA
http://www.youtube.com/watch?v=HZj9ykyIKuM

Vooral de laatste video is de moeite waard om te zien :p
Verder heb ik op een zonnige dag van mijn huis in West Vancouver via the Lions Gate Bridge naar Downtown gelopen. Vanaf de brug heb je een heel mooi uitzicht en je komt langs verschillende landmarks:

http://www.youtube.com/watch?v=CFfninV8JUw

Het lesgeven is nog steeds leuk. We zitten nu wel in een rustige periode voor ‘spring break’ en daarna zal het seizoen eigenlijk snel afgelopen zijn. Rond 25 maart kan je als full time staff stoppen en is de cut-off. Ik moet dus snel gaan bedenken wat ik allemaal ga doen in de komende periode. Gertjan en Marieke komen in April op bezoek dus dat wordt de tijd om British Columbia en eventueel andere provincies van Canada verder te verkennen. In April ga ik ook weg uit dit huis en ben benieuwd hoe moelijk of makkelijk ik me ‘damage deposit’ terug ga krijgen. Ik sprak laatst de man van de huisbazin en dat is eigenlijk een prima kerel dus hoop voor het beste.

Vorige week maandag hebben we ook weer een staff party gehad. Dit keer met het thema ‘S’. Je mocht dus verkleed gaan als iets wat met een s te maken had. Superman, Smurf, Secretary, Swimmer, Schedule etc er kwam van alles langs. Ik had natuurlijk graag Jelle zijn supermanpak gehad wat hij met Carneval droeg, maar ik ging geheel in stijl als een ‘scooter’. Zo noemen we de kleine kids die we lesgeven. Ik geef inmiddels 4 van de 5 dagen volwassenen les, maar vond het wel toepasselijk. Samen met 2 anderen die ook als scooter gingen een DVD gewonnen. Bij een collega kunnen pitten na de party. Rond 2.30 slapen en dan 6.30 op en weer werken is vrij pittig, maar was wel leuk. Verder had ik mazzel met een groepje die ik rustig van groene pistes kon meenemen, dus dat kwam goed uit.

Gister ben ik met Glen een collega van 64 naar Mt Baker in Amerika geweest: http://www.mtbaker.us/1011/ski-area-info/trail-map/ Mooi gebied met heel veel sneeuw. Hier kun je omhoog met de lift en je kan je eigen route naar beneden kiezen. Echt pistes zoals in Oostenrijk hebben ze hier niet. Er zijn wel routes afgebakend met extra hoog risico (cliff danger) maar als je wilt kun je daar ook langs, gaaf! Wat wel weer apart was, op de route er naar toe een paar vervallen Amerikaanse huizen, restaurants en boerderijen gezien. Deed me weer aan Tsjechie denken, maar daar is het nu waarschijnlijk mooier dan het hier was in Amerika.

Dat was het wel weer zon beetje groeten uit Canada weer, cheers!
Paul

  • 05 Maart 2012 - 00:46

    Vincent:

    De video's kan ik nu moeilijk streamen, maar ben benieuwd! Heb je ook nog een nummer van Scooter performed? ;)
    Ciaociao vanuit de woestijn!

  • 05 Maart 2012 - 05:38

    Melvin:

    Verstandig om als scooter te gaan en niet als stuiterbal of stinkdier. De filmpjes ga ik later ook nog even bekijken.
    Mooie update weer!
    Ciao!
    ...vanuit Utrecht City ;)

  • 05 Maart 2012 - 09:50

    Marieke:

    Leuke filmpjes, die met "het wolkje" is zeker leuk. Maar ook die van de brug geeft een leuke indruk van de omgeving. XXXX

  • 05 Maart 2012 - 10:33

    Anne:

    haha, moest toch even gniffelen om het wolkje, nice! Maar vet dat je ook nog even naar de USA geweest bent! Ik weet niet of de sneeuw ook witter is over de grens, maar mam/pap zei wel dat er twee keer zoveel gevallen was. Hebben jullie ook nog een big party als eind van t seizoen? Naja genietse nog van de sneeuw zolang t er is!
    xx

  • 05 Maart 2012 - 10:37

    Anne:

    Ps mag je je skikleren eigenlijk houden als t seizoen is afgelopen?

  • 05 Maart 2012 - 11:45

    Michiel:

    Gaaf man, omgeving ziet er ook super mooi uit! enuh, nette landing dat laaste filmpje van de 4 ;)
    Kan je mij wat lessen geven als je terug bent in NL? :) Heb het skieen ook een beetje opgepakt laatste tijd :)
    Groeten Mic

  • 05 Maart 2012 - 20:48

    Gertjan:

    kwijl kwijl kwijl... wolkje ! :-)
    Nu willen we ook foto's van USA / Canadian bouwvallen hoor.
    Weer alles met veel plezier gelezen en gekeken.

  • 11 Maart 2012 - 12:45

    Jelle:

    Wat later een reactie van mij omdat ik zelf op de lange latten stond! We zaten in Les Sybelles in France, zat ook een leuk funpark bij met een aantal schansen. Zal binnenkort de filmpjes wel uploaden, mag je mijn techniek bekritiseren. ;)

    Ik moet overigens zeggen dat ik wel weer veel zin heb om met jou de bergen onveilig te maken. Filmpjes zien er goed uit! Heb je inmiddels al plannen voor na het skieen? Binnenkort ff skypen?

  • 11 Maart 2012 - 17:05

    Nel En Loek:

    Hoi Paul,

    ziet er goed uit allemaal!
    geniet nog van de volgende sneeuwweken.

    Hartelijke groet van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 22229

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: