"Everything that has a beginning has an end" - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu "Everything that has a beginning has an end" - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

"Everything that has a beginning has an end"

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

01 Mei 2012 | Canada, Whistler

“What we call the beginning is often the end. And to make an end is to make a beginning. The end is where we start from”. (T.S. Eliot)

Om maar even met de deur in huis te vallen…. Ticket terug geboekt! 8 mei ben ik weer terug in Nederland. De sneeuw begint minder te worden in Whistler, in Vancouver liggen er niet perse hele coole banen voor het oprapen, en ik zag een mooie aanbieding voorbijkomen van AirTransat. Beetje impulsief, maar heb ook wel zin in een zomer in Nederland :-)

In de tweede week in Whistler een hele leuke groep in Adventure Camp gekregen. Tom, Oscar, Ava, Ashley en Kate. Rond de 5 en 6 jaar oud, maar wel al gevorderden wat in principe betekent dat ze elke blauwe piste moeten kunnen skieen. Helaas is de logistiek met kleine kinderen allemaal wat lastiger en zijn ze snel moe, maar ik had niets te klagen en het was heerlijk weer. Als de kids moe waren ging ik even lekker in het zonnetje zitten en ze in de gaten houden terwijl ze in de sneeuw aan het spelen waren. Ook grappig, kinderen wijs gemaakt dat ik chinees spreek, tjow wha tjo: Paul (ik heet Paul). De liftie tot ‘Silly Billy’ gebombardeerd en meer van die ongein. Als het te druk werd in de gondola moesten we maar even ‘the quiet game’ spelen en veel lol gehad. Aan het eind van de week ook nog een leuke fooi gekregen van wat ouders en die later weer zoals dat hoort opgedronken op het Whistler Ski and Snowboard festival wat een groot feest is en waarmee het seizoen traditioneel wordt afgesloten.

Op me vrije dagen heb ik de 'double black diamonds' van Whistler verkend en dat was gaaf. Catchy namen als ‘couloir extreme’ of ‘secret chute’. Ik dacht dat de ‘harakiri’ in Oostenrijk toch wel redelijk pittig was, maar in vergelijking met de ‘bowls en ‘chutes’ hier is dat nog redelijk makkelijk denk ik :p Ook nog een training ter voorbereiding voor level 3 meegepakt. Een hele dag skiles door een van de beste trainers in Canada. Gaaf!

Daarna naar Vancouver gegaan met de Greyhound en Gertjan en Marieke 16 april opgepikt om een rondreis door British Columbia te maken. Was heel leuk om ze alle plekjes in Vancouver en Whistler te laten zien. We zijn ook naar Vancouver Island gegaan en hebben natuurlijke hot springs bezocht. Na een behoorlijke boottocht op een afgelegen plaats. Verder heb ik gesurfd in Tofino. Tofino is het surfparadijs van Canada (http://www.youtube.com/watch?v=gl2eHq4nRus) en heb al een beetje spijt dat ik al een ticket terug geboekt heb, want hier had ik zeker 1 of 2 maanden kunnen blijven om te surfen. Na Tofino zijn we ook nog in Victoria geweest en daarna de ferry terug naar Vancouver. De 29ste hadden ze mij gedropt bij een verjaardag van een collega in Vancouver en gingen zij weer op weg naar Amsterdam. Inmiddels ben ik weer terug in Whistler. Blackcomb Mountain is nu nog wel open, maar het begint wel al erg rustig te worden ,veel bekenden zijn al naar huis en er is nu ook meer regen. Vrijdag ga ik denk ik terug naar de Kennedy’s in Vancouver en dan maandag vliegen en dan ben ik dinsdag weer in Nederland. Dat is wel verdraaid snel nu ik het zo typ…

Tot snel dan maar!
-Paul

  • 02 Mei 2012 - 06:27

    Anne:

    ja jemig paulie! Dan ben je weer terug in NL voordat je t weet, genietse iig nog van je laatste week/dagen in Canada en dan tot snel!
    xx

  • 02 Mei 2012 - 19:54

    Ilonka:

    Hoi Paul, leuk om je straks je weer te zien. Het wordt weer tijd voor een lekkere pizza. tot gauw. groetjes van ronald en ilonka

  • 02 Mei 2012 - 21:01

    Gertjan:

    :-)

  • 09 Juli 2012 - 18:48

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1333
Totaal aantal bezoekers 22230

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: