Can I get an encore? Whistler again! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Can I get an encore? Whistler again! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Can I get an encore? Whistler again!

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 April 2012 | Canada, Whistler

Hallo allemaal,

Weer eens tijd voor een update! Thanks voor alle reacties weer!

De laatste weken op Cypress waren mooi. De beste sneeuw van het hele seizoen, maar in de stad schijnt het zonnetje en de mensen willen weer golfen en mountainbiken. Minder instructors nodig dus. Veel collega’s hadden hun vlucht rond april terug ook al geboekt. Via via had ik gehoord dat ze in april in Whistler nog weer instructeurs nodig hadden, dus ik natuurlijk gesolliciteerd. Had afgelopen dinsdag me gesprek en kreeg gelijk een baan angeboden. Nog een andere college van Cypress, Natalia is ook aangenomen en we zijn samen afgelopen vrijdag naar Whistler verhuisd. Nog een mooie laatste staff party op cypress, en ben tweede geworden in de award voor ‘most improved skieer’. Toch wel gaaf dat ik aan het eind van het seizoen nu toch nog in Whistler aan de slag ga, want zoals ik inmiddels weet: ‘one does not simply walk into Whistler’. Is dus goed dat ik me level 2 gehaald heb, zodat ik me onderscheid van alle andere mensen die 1 seizoen in Canada doen.

Een goede vriend van Natalia had een zip car gehuurd voor 40$ en ons naar Whistler gereden. Daar aangekomen staff accomodatie gekregen. En papierwerk geregeld en ons uniform gekregen. Hier krijg je niet alleen een jas, maar ook een goede broek, soft shell en muts. Nice! De housing waar ik nu zit is midden op de piste en we hebben een appartement dat voor 4 personen is met zijn tween. Hopen dat dat zo blijft natuurlijk. Morning meeting om 8 uur en dan rustig naar beneden skieen voor werk, chill! Vrijdag in de middag heb ik van 3 tot 5 geskied. Zaterdag hebben we de hele dag training gehad over op welk terrein we les kunnen geven, chairlift loading procedures, safety etc. Was vergelijkbaar met me training op Cypress maar nu hadden we een chille trainer. Merk ook dat ik steeds beter wordt met het analyseren van ski stijlen en zie bij collega instructeurs kleine technische fouten/verberpunten. Zondag hebben we een dag ge-shadowd. Ik had geen geluk, was met een klas kleine kids die nog nooit geskied hadden, maar was wel met een coole collega. Anders, uit Zweden. Wel weer grappig is dat het vrij elitair is hier in Whistler. Een klein meisje van 9 die vrolijk verteld dat ze s’avonds toch wel een massage krijgt in de spa, lol. Maandag zou ik starten met een adventure camp, de hele week dezelfde kids, maar er was een aantal niet op komen dagen dus had geen groep en was na 2 uur klaar. Heb met een andere instructeur de hele dag geskied en alles nog even extra verkend. Dinsdag stond ik weer op standby voor het adventure camp voor het geval er ‘splits’ waren, maar die waren er niet. Weer de hele dag geskied en dit keer ook wat van het betere werk, tree runs, etc. Zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=O6Eu2mR6yAE&feature=related
De volgende dag overgeplaatst naar de ‘ride tribe’ kids van 13-18. Helaas ook hier geen klas en ik kreeg 3 mexicans van 6 jaar oud. Dus ik me beste spaans uit de kast gehaald om les te geven. Veel ‘ven aqui’ geroepen om ze in de buurt te houden. Het is nu superdruk met kleine kids in Whistler en tijdens de lunch is het echt een gekkenhuis. Wel grappig om te zien af en toe hoe het er aan toe gaat.

Verder veel oude bekenden van mijn eerste maand in Whistler weer tegengekomen, Nick, David, Garry, Fritz, Anne and Frank. Was wel grappig Anne and Frank komen uit Taiwan en kwamen mijn les onderbreken om met mij op de foto te gaan, lol.

Anyway, supermooi om weer in Whistler te zijn en merk ook dat ik het terrein steeds meer waardeer. De bumps en trees zijn geen probleem meer, maar fun!

Cheers uit Whistler!
-Paul

  • 05 April 2012 - 07:58

    Anne:

    Toch wel een vette uitsmijter hoor zo in Whistler!! Heb je nog een mooie award/beeldje gekregen voor je prijs als 2de meest verbeterde skieer? Ik moet zeggen, die kleintjes zien er wel echt super schattig uit op de foto.. Veel plezier nog in Whistler paulie! xx

  • 05 April 2012 - 17:53

    Gertjan:

    stilaan genieten dus allemaal !
    Ik bekeek het tree run filmpje; das andere koek dan in Tjechie een bospad nemen. Veel plezier daar!

  • 07 April 2012 - 12:13

    Jelle:

    Klinkt allemaal wat professioneler in Whistler. Dat filmpje ziet er gaaf uit! Is die twee weken definitief (als in, daarna is er niks meer?)?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 22269

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: