CSIA level two - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu CSIA level two - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

CSIA level two

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

20 Februari 2012 | Canada, Vancouver

Thanks voor alle reacties weer, heel leuk om te lezen!

De week voor de cursus een aantal dagen achter elkaar regen gehad op Cypress en dat is niet bepaald chill skieen. De laatste trainingsavond op donderdag was door de regen ook afgelast helaas.

Het is de bedoeling dat we de dingen uit dit filpmje op dezelfde manier kunnen demo-en.

http://www.youtube.com/watch?v=rLQHpmnShOI

De cursus duurde 6 dagen en achteraf gezien ben ik blij dat ik voor de cursus heb gekozen in plaats van 1 dag 'heli skieen'. We kregen les van 2 instructeurs, John en Cam, die tot de beste van Canada behoren en dat was te merken. Ondanks dat ze al aardig op leeftijd zijn kan ik ze totaal niet bijhouden op de berg.

Hier hun website: http://www.ultimateski.com/about-us.aspx

De eerste dag van de cursus hebben we gelijk een videoanalyse van onze eigen intermediate parallel ski skills gedaan en met behulp van slow motion werd weer pijnlijk duidelijk gemaakt dat er nog wat moet gebeuren voordat je slaagt voor de cursus. Aan het eind van de dag al een kleine debrief gehad met Cam en hij vertelde dat hij in principe verwacht dat ik snel genoeg me leerpunten op ga pakken om te slagen. Geruststellende gedachte :-)

Dag twee weer video analyse en dit keer short radius turns. Deze video zag er al beter uit dan de vorige, maar nog steeds wat puntjes om aan te werken.

Dag drie hebben we nog meer aan onze ski vaardigheden gewerkt en aan het eind van de avond een biertje gedronken met een collega die gaat verhuizen naar Edmonton voor een 'echte' baan. Een belg die een hertest moest doen voor ze ski skills was klaar na deze dag en nadat hij geslaagd was wist de rest van de groep eigenlijk wel dat het voor ons dan ook wel goed zou moeten zitten.

Dag 4, 5 en 6, was weer meer gefocust op het lesgeven en er wordt van ons ook wel verwacht dat wanneer we 'wedge' of 'snowplow' turns demo-en dat we laten zien dat we een goede 'stance en balance' hebben en dat we sturen met behulp van de benen. 'upper-lower body separation' zoals dat zo mooi heet. Het lesgeven was wat moeilijker, omdat je collega instructeurs moet ontwikellen, maar heb inmiddels aardig wat ervaring met lesgeven dus dat ging allemaal vrij soepel.

De laatste dag in de chairlift nog voor de uitslag had Cam het al over level 3 halen, en als ik dat in Whistler zou willen doen dan kan hij een positieve referentie voor me zijn. Level 3 is echt een grote stap in vergelijking van 1 naar 2. Je mag als level 3, level 1 instructeurs opleiden. Daar zou dan wel een seizoen training/werken in Whistler aan vooraf moeten gaan. Maar leuk om te horen dat hij denkt dat het haalbaar is.

Van de 11 deelnemers had 1 het niet gehaald, maar dat was een instructeur die part-time op Seymour werkt en niet getraind had voor de cursus. Van mijn collega's iedereen geslaagd dus en gister ff een paar biertjes gedronken om dat te vieren :-)

In random ander nieuws: De supermarkt waar ik boodschappen doe heeft vaak een 'deal of the week' en de cashiers zijn verplicht te vragen of je die wilt kopen. Als ze dit niet doen krijg je de deal gratis. Vaak is die deal niet echt de moeite waard, maar afgelopen week waren het chocoladerepen en ben scherp geweest, 2 keer niet gevraagd, dus 2 keer een gratis reep. Voor de sport heb ik het ook nog een keer opgemerkt toen de deal een handcreme was, lol. Te grappig.

Ook nog weer een klein turfje die er in snowplow vandoor ging en niet meer wist hoe ze moest stoppen met een mooie manoevre gestopt. Stiekem hoopte ik dat niemand dat gezien had, maar Mike een goede collega was net aan een andere collega en ander klein turfje aan het uitleggen dat ik daar aan het skieen was, lol. Ook de moeder had het gezien en die kon er wel omn lachen. Deed me denken aan hoe Anne er in Harrachov vandoor ging en Simon er in sneltreinvaart achter aan ging :-)

Dit is het wel zon beetje denk ik. Groeten uit Vancouver weer!

Cheers! Paul

  • 21 Februari 2012 - 06:45

    Gertjan:

    Supergefeliciteerd !

  • 21 Februari 2012 - 07:25

    Anne:

    Even voor alle duidelijkheid, ik had het volledige onder controle toen in Harrachov! ahum, maar goed, internet doet heel raar hier, dus vandaar dat ik er gister uitlag <.< Maar zoals ik al zei, koel man! En gefeliciteerd natuurlijk!

  • 21 Februari 2012 - 08:05

    Maaike:

    Hi Paul,

    Klinkt weer te gek! Ik ben nu wel benieuwd naar het filmpje met jouw ski-moves :). Veel plezier daar!

    x Maaike

  • 21 Februari 2012 - 08:34

    Marieke:

    Leuk verslag. Ik vind die kaarten met de beelden hoe men denkt dat het leven is erg leuk. Wist je dat die ook in het Tsjechisch er is? XXX

  • 23 Februari 2012 - 22:28

    Jelle:

    Als ik het zo zie gaat de temperatuur wel de verkeerde kant uit! Hoe staat het met de verdere voorspellingen wat betreft het weer? Wel heel gaaf dat je volgend jaar terug zou kunnen!

  • 03 Maart 2012 - 11:51

    Melvin:

    Mooi te lezen dat je hard aan het werk bent. Vooral natuurlijk met het werken aan de Ski skills.
    De video analyses ken ik natuurlijk ook ;) Vaak wel confronterend, maar zeker nuttig.
    Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1714
Totaal aantal bezoekers 22267

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: