Proloog - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Proloog - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Proloog

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 Oktober 2011 | Nederland, Huizen

Hallo allemaal en welkom op mijn weblog!
Via deze weblog wil iedereen op de hoogte houden van mijn belevenissen in Canada. Als ik vertel dat ik naar Canada vertrek hoor ik vaak drie vragen die mij goed materiaal leken voor een eerste blog: ‘Wat wil je gaan doen’? ‘Waarom Canada’? En nadat ik dat verteld heb hoor ik meestal: ‘Ja dat willen we allemaal wel, maar wat zijn je concrete plannen’? Mijn antwoord op deze vragen dus hieronder. Wat er dan van al deze plannen terecht komt zal ik in mijn volgende blogs vanuit Canada beschrijven.

Wat wil ik doen?
Ik wil een seizoen als skileraar werken in Canada en na het seizoen een rondreis door Canada maken. Een keer een heel seizoen skiën in plaats van 1 of 2 weken per jaar heeft me altijd al heel leuk geleken. Ik heb het idee al in mijn achterhoofd sinds ik 14 was en in Tsjechië mijn eerste ski ervaringen aan het beleven was. Dat idee is nog sterker geworden toen ik in 2009 weer kon skiën na lang in het ziekenhuis te hebben gelegen. Die wintersportvakantie in het Zillertal was voor mij echt heel speciaal. Nooit gedacht dat ik de mogelijkheid of de tijd had om eens uit te proberen of ik een seizoen skileraar kon worden. Nu ik inmiddels in het bezit ben van zo’n mooie master diploma business administration en mijn appartementje in Amsterdam van Studentenwoningweb moest verlaten heb ik besloten dat het een goed moment is om die dromen maar eens achterna te gaan. Het leven is kort nietwaar ;-) ?

Waarom Canada?
Ja waarom Canada? Oostenrijk ligt natuurlijk veel meer voor de hand. Oostenrijk, Frankrijk en Italië ken ik al aardig en aangezien ik nu iets meer van de gebaande paden af wil heb ik gekozen voor Canada. Amerika heb ik ook aan gedacht, maar dat zou lastig worden om een werkvergunning te krijgen. Canada heeft net als Australië en Nieuw Zeeland de mogelijkheid voor het aanvragen van een ‘working holiday visum’, waarmee je een jaar mag reizen en werken. Ideaal dus voor mijn plannen.

Concrete plannen?
1 november vlieg ik van Amsterdam naar Vancouver en als het goed is kan ik de eerste paar dagen slapen bij een Canadese studievriend van Anne, superaardig en hij heeft me al geholpen met plannen en informatie. 4 en 5 november is er een banenmarkt in Whistler waar ik heen wil gaan. Ik heb me opgegeven voor een vrijwilligerspositie bij de skischool om gehandicapten te begeleiden. Ik heb nog niks gehoord maar hoop dat ik uitgenodigd word. Op 28 November wil ik de eerste cursus van het seizoen voor level 1 van de CSIA in Whistler volgen. Ook wil ik als ik er toch ben gaan ‘heli skiën’ : http://www.whistlerheliskiing.com maar dat hangt ook een beetje af van de geldstromen. Na het skiseizoen heb ik ook al een paar ideeën over. De ‘Trans Canada Highway’ pakken die met 7800km dwars door Canada loopt en die langs veel nationale parken komt, of de ‘Cabot Trail’ in Nova Scotia met de motor rijden. Of daar wat van komt hangt natuurlijk af van wel of geen werk vinden. Ik las vorige week een leuke blog van een jongen die ook in British Columbia is geweest en die beschreef mooi dat het af en toe best wel eens lastig kan zijn. Het is hem uiteindelijk wel gelukt om les te gaan geven op een berg bij Vancouver: http://joriskemperman.reismee.nl/

Ik hoop dat mij dat ook gaat lukken natuurlijk! De volgende blogs zullen vanuit Canada zijn en gaan hopelijk over skiën in de poedersneeuw :)

Cheers Paulie

  • 14 Oktober 2011 - 19:43

    Gertjan:

    ik heb er al zin in om je verslaggeving te gaan lezen :-) (zo ben ik ook eens ergens de eerste mee)

  • 14 Oktober 2011 - 19:48

    Selma:

    Hey Paul! Ik ben zooo jaloers!! Je gaat het echt heel erg leuk hebben in Canada! En houdt altijd je camera bij de hand, je kunt zomaar een beer tegen het lijf lopen in Whistler! :D

  • 14 Oktober 2011 - 22:04

    Anne:

    Pauliee! Powpow!
    ik eis veel foto's en blog's :) Heel veel plezier! ski ze niet omver en geniet ervan met alle hoogte punten en diepte punten,
    xxx

  • 15 Oktober 2011 - 04:52

    Johan Horst:

    he paul!ben benieuwd en zal je dus volgen.hopelijk brengt het je waar je op hoopt!ik hoor het voor je!kijken of het lukt om voor je vertrek nog af te spreken.hartelijke groet johan

  • 15 Oktober 2011 - 08:08

    Marieke:

    Een goede aftrap, leuk verhaal. En we gaan het allemaal volgen natuurlijk. Stap voor stap krijgen dingen meer vorm. Het zou echt heel mooi zijn als het lukt om als skileraar te werken! Wordt vervolgd.

  • 17 Oktober 2011 - 07:07

    Annette:

    zoooo, dat is een hele ondernememing Paul.
    Ik wens je een te gekke tijd toe en blijf je volgen, groetjes Annette

  • 01 November 2011 - 07:32

    Casper Steenstra:

    Een hele goede morgen Paul,

    Tja, vandaag sta je op Schiphol en begint je aventuur. Zoals toegezegd gaan we je de aankomende tijd in de gaten houden.....
    Ik, wij (Dorien en ik) wensen je heel veel plezier en wij gaan elkaar spreken via dit medium. En je weet het: Als er iets is wat wij kunnen doen, we zijn zo bij je. Have fun....................

  • 01 November 2011 - 12:40

    Lisette Mooijman:

    Hoi Paul,

    Heel veel plezier en geniet van de spannende periode!! Ik ga je blog in de gaten houden!

    Groetjes Lisette

  • 01 November 2011 - 14:04

    Gertjan:

    Uitgezwaaid met de KL681 en je klok op 8 uur vroeger gezet. Het is nu 15.00 uur NL en daar 07.00 uur !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Huizen

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 22258

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: