Eerste dagen Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Eerste dagen Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Vancouver

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

03 November 2011 | Canada, Vancouver

Eerste dagen vancouver

Hallo allemaal. Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties tot nu toe!

Na meerdere leuke dagen afscheid bij de KLPD, een afscheidsetentje met familie, en een leuk verassingsetentje in Amsterdam georganiseerd door Jelle was het afgelopen dinsdag eindelijk zo ver. Samen met Marieke naar Schiphol gereden en daar waren Jelle, Anne, GJ en als verassing ook nog Leonie en Melvin om me uit te zwaaien. Superleuk. Enige mindere was dat ik afgelopen vrijdag een vervelend buikgriepje had opgelopen en dat was dinsdag nog niet helemaal voorbij. Niet topfit dus, maar in principe fit genoeg voor de reis. Het door de douane gaan was even slikken, maar toen ik eenmaal in het vliegtuig zat ging het wel.

Met inchecken had ik geregeld dat ik bij het raam zat met 1 persoon naast me. Leonie voorspelde al dat dat met mijn geluk vast een ietwat dikker persoon zou zijn en ja hoor een klein dikkig, Russisch vrouwtje, die geen Engels, Duits of wat anders sprak waarmee je kon communiceren. Ook van het hele entertainment systeem van de airbus snapte ze niks en als ik het met gebaren probeerde uitleggen kreeg ik een nahhhhh wegwerpgebaar a la miss Soprano Senior naar me hoofd. Ook de stewardessen konden niet met haar communiceren wat af en toe ook weer grappig was. Later op de vlucht gingen de dingen alweer wat soepeler, maar goed ik had natuurlijk liever een HB10 naast me gehad he ;-)

Bij aankomst gelijk me werkvisum opgehaald en lui als ik was ben ik met de taxi naar het huis van Gavin gegaan. Daar ben ik heel leuk welkom geheten. De Kennedy's wonen in een heel leuk huis toch wel behoorlijk centraal in Vancouver. Ik ben toch wel behoorlijk moe van de reis en ga lekker slapen. De volgende dag heb ik een fiets meegekregen en heb ik me Social Insurrance Number gekregen en een mooie route langs het water gefietst. De boten voor anker zien liggen, op dezelfde plek waar deze boten liggen heeft mijn opa waarschijnlijjk ook vaak gelegen. Grappig om te bedenken. S'avonds had Gavin zijn moeder een heerlijk stuk vis klaargemaakt, omdat ik een beetje last van mijn 'tummy' had, heel aardig en lekker. Wat ook grappig is, zijn moeder heeft liberal arts gestudeerd en terwijl we aan het praten waren bleek dat zij een van mijn favoriete boeken ('the philosopher and the wolf' van Mark Rowlands) ook gelezen heeft. Wat een toeval weer. De broer van Gavin, Alex had in de avond samen met een vriend van hem een tango les via Groupon geboekt en haalde mij over om mee te gaan, ik erin getrapt en meegegaan. Samen met die vriend van hem hadden ze het over mogelijke chicks en alles, lol. Tango is toch best lastig moet ik zeggen, maar het lijkt me wel cool om mischien verder te leren.

Vandaag heb ik een Bankrekening in Canada geopend en een telefoon gekocht. Ik ben bereikbaar op +16044422650. Verder heb ik nog wat rond gefietst en ik zit nu in de public library die gebouwd is in de stijl van het colloseum, cool! Morgen heb ik mijn sollicitatiegesprek in Whistler, was eigenlijk ook van plan om daar dan ook te blijven en te zoeken naar accomodatie. Blijkt nu dat veel hostels al vol geboekt zijn, dus moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen. Misschien had ik toch wat kartonnen dozen van de KLPD moeten meenemen ;-) Vanavond boek ik even een ticket met de Greyhound naar Whistler en zoek ik ook nog even verder naar hostels. Misschien kan ik ook even bij een maat van Gavin pitten, maar ik wil hun ook niet weer te veel tot last zijn.

Nou mooie update lijkt me. Nog veel te regelen en te doen, maar dat houd je van de straat zullen we maar zeggen.

Ze hebben hier ook erg veel goede koffie, en op elke hoek een shop. Verder heb ik ook al kennis gemaakt met de regen in Vancouver die ineens behoorlijk los kan barsten

Greets Paulie

  • 04 November 2011 - 08:10

    Jawi:

    Hey paultje! Heel veel succes daar en maak er een mooie tijd van he :)

  • 04 November 2011 - 10:06

    Jim:

    He Paulie!

    Super gaaf en cool dat je bent gegaan man..!! Ongeacht wat er gebeurt zal je hier nooit spijt van hebben.. :-)!

    Ik hoop dat je snel aan de ski kan!

    Jim

  • 04 November 2011 - 10:57

    Anne:

    yay! eerste verslag! Hoe gaat het nu met je buik? Al iets beter? Super stoer dat je gewoon naar tango lessen bent gegaan, en dan weer met groupon ook :P Dat bedrijf zit ook gewoon overal. Je weet nu wel dat we een demonstratie van je skills verwachten als je terug ben in NL, maar goed dat is nog ver weg. Succes morgen/vandaag in Whistler! Blaas ze omver :P

  • 04 November 2011 - 11:01

    MARIEKE:

    Hey Paul...Hier keken we naar uit, een mooi verslag van alles wat je zoal meegemaakt hebt in deze paar dagen. Leuk leuk. En, nu maar duimen dat een en ander in Whistler goed gaat komen! Ik zal voor je duimen dus. En je telefoonnummer gaat in mijn adresboek als "Paul Can". Kussie en succes.

  • 04 November 2011 - 16:08

    Gertjan:

    Bedankt voor je berichtgeving; nu ik dit tik ben je wellicht al met de Grijze Hond op stap. Ik duim voor je.
    Ik ga morgen je motor even poetsen, ketting in de olie en wat tectyl er op verzorgen.
    Je moet nog even bij waarbenjijnu in een of ander schermpje opgeven dat je in canada bent !

  • 05 November 2011 - 20:50

    Jelle:

    Hey PR,

    klinkt goed allemaal. Ben benieuwd hoe je gesprek gegaan is. :)

  • 07 November 2011 - 04:39

    Wanda:

    Leuk om te lezen Paul. De koffie cultuur is genieten, ik heb hier in N-Z nog geen betere gevonden.... Succes met werk zoeken!!! En geniet vooral van het prachtige land. Ps. Agree helemaal met je over de route van Van naar Whistler.. Awesome!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 22288

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: