Aankomst Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Aankomst Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Aankomst Whistler

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

06 November 2011 | Canada, Whistler

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ook op facebook :-)

Vrijdagochtend door Gavin afgezet en de greyhound richting Whistler gepakt. De weg die je volgt is de ‘sea to sky highway’. Echt hele mooie uitzichten en ik zou deze weg ook graag nog een keer met de motor doen. Heel erg mooi. Donderdagavond had ik via Craigslist nog wat mensen gemaild voor huisvesting, maar had nog geen reacties gehad. Ik hoopte dus heel erg dat er mail zou zijn als ik in een Starbucks me mail kon checken. Uiteindelijk een reactie gekregen van een huis voor een maand en van de southside lodge. Ik besluit dat huis maar te bellen en krijg Steve aan de lijn en we spreken af dat ik om vier uur langs kom om te kijken. Om drie uur had ik mijn gesprek voor de vrijwilligerspositie bij de skischool, goede timing dus allemaal.

Bij de job fair is het echt een soort van gekkenhuis. Heel veel mensen willen ‘iets’ doen voor de WhistlerBlackcomb company vanwege de seizoenspas ter waarde van 1600$. Ik had een gesprek met John van de skischool en dat ging best aardig dacht ik. Aan het eind van het gesprek hadden we het ook over de toekomst van ‘hou die en die dagen vrij voor de gehandicaptencursus’ wat over het algemeen een goed teken is. Ik vertelde hem ook van mijn plannen om als leraar te gaan werken en hij zei dat dat toch wel lasting zou kunnen worden. Ook vanwege de slechte economie in Amerika. Anyway afwachten dus.

Na het gesprek met Steve afgesproken om naar het huis te kijken. Het was alleen te huur voor de maand November, omdat hij het al verhuurd heeft vanaf December. Er is plek voor acht maar nu zitten er een stel uit Taiwan en een Fransman en Canadees die elkaar al kennen. Ik was al aardig moe en het zag er goed uit met ‘hot tub’ internet, goede douche, etc besloot ik om het te nemen voor 650$ tot het eind van de maand. Ik zit nu dus op Nesters Road 7106, Toch wel een behoorlijk chique aangelegenheid. De supermarkt op de hoek heeft ook haast alleen maar heel luxe en duur eten. Er staat zelfs een aquarium met kreeft en krab in de supermarkt. Totaal niet wat je gewend bent van een random Oostenrijkse supermarkt. Heb een klein stukje normale kaas gekocht van 14$ blijkt achteraf, lol. Zelfs de Cheddar is duur, volgens RJ toch een beetje nepkaas, maar goed.

De Canadees en de Fransman houden wel van een groen shagie blijkt nu. Natuurlijk weer verbaasd dat ik als Nederlander die in Amsterdam gewoont heeft niet geintereseerd ben. Connor uit Ontario is met de auto naar Whistler gereden en heeft ook zijn xbox met film abbonement meegenomen, chill. De berg is nog niet geopend en eigenlijk is er ook niet zo gek veel te doen hier. Zaterdag heb ik Whistler een beetje doorgelopen en het is toch wel behoorlijk uit de grond gestampt allemaal. Niet bepaald een authentiek dorpje om het maar zo te zeggen. De Bergen zien er dan wel weer super cool uit. Heb echt zin om te skieen. Heb me ook opgegeven voor de cursus van de 28ste. Dat is nog even wachten helaas.

Vandaag, Zondag heb ik mail gehad van WhistlerBlackcomb en nu blijkt dat ik helaas niet ben aangenomen voor de vrijwilligerpositie bij de skischool. Dat is toch wel behoorlijk balen, nu heb ik sowieso geen skipas en geen stagetijd in de skischool. Ik zit nu ook te denken om nadat ik de cursus gedaan heb en als ik het haal om ook andere bergen maar even te mailen. Er is natuurlijk ook ander werk in bijvoorbeeld de horeca, maar ook voor die baantjes is er behoorlijk wat concurrentie. Er zijn toch wel heel veel mensen die de winter in Whistler willen doorbrengen met het doen van kutklusjes om het maar zo te zeggen. Als er een advertentie is ergens voor bijvoorbeeld afwasser dan staat er al 20 man te springen om het te doen. Alex de Fransman zei dat ik met mijn diploma zou kunnen proberen om op manager posities te solliciteren, omdat haast iedereen voor de ‘shitty jobs’ concureert. Er is nu natuurlijk ook nog nauwelijks werk omdat de berg nog niet open is volgens Connor de Canadees komt dat wel als het drukker is, maar goed.

Nu een beetje chillen in Whistler, kijken op craigslist en in piquemagazine voor werk. Hopen dat de berg snel open gaat zodat er ook geskied kan worden (nu gepland op 24 november). Moet ook nog even skis en skischoenen kopen in de komende periode. Zit heel erg te twijfelen, omdat iedereen hier van die joekels van poederski’s heeft. Ze zien er niet echt uit om lekker op te carven in ieder geval. Het schijnt datje ermee kunt ‘drijven’ op de poeder. Klein cultuurverschilletje tussen Europa en Amerika me dunkt.

Voor de tl;dr onder ons. Om uiteindelijk als skileraar aan de slag te gaan of een coole baan vinden gaat nog een hele klus worden, maar goed dat wist ik vantevoren al. Zit tot het einde van de maand sowieso in Whistler. Het is hier in heel mooi weer en het is heerlijk om in de Bergen te zijn. Hopen dat er snel geskied kan worden!

  • 07 November 2011 - 09:27

    Marieke:

    Struggle for life zullen we maar zeggen, maar het komt linksom of rechtsom vast goed! xxxx

  • 07 November 2011 - 14:17

    Anne:

    Ik blijf die jacuzzi gewoon supervet vinden.. Maar goed, wat is pique magazine precies? locale dagblad met baantjes of nog iets anders? Anyway, ik moet voor studie trouwens iets van onderzoek doen voor Canada, als in een strategisch rapport lezen enz. dus ook wel interessant :) random informatie :P Wel natuurlijk veel succes paultje! Superleuk om een blik op jullie appartementje gekregen te hebben :)

  • 07 November 2011 - 19:24

    Jelle:

    Jammer, maar nu kop op en gewoon verder zoeken. Zou je wel goed adviseren voordatje een paar skis koopt, eersteven huren anders? :)

    Ben benieuwd naar de eerste echte skiverhalen!

  • 08 November 2011 - 20:17

    Gertjan:

    leuk om je verslag hier te lezen naast het Gmail telefoongesprek. Ik ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat.
    Hier is het al de hele tijd vrij zacht weer, droog en in de nacht wat kouder.

  • 16 November 2011 - 10:58

    Dick Mak:

    Hoi Paul,

    Met veel interesse je verslagen gelezen. Veel bewondering voor je hoe je alles ondergaat.
    Hier in Zoetermeer is alles ongewijzigd! Jammer. Cas doet het
    buiten verwachting goed!
    Succes verder en ik blijf je volgen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 22301

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: