Maandje verder - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Maandje verder - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Maandje verder

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Februari 2012 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal, thanks voor alle leuke reacties weer! De tijd vliegt als je het naar je zin hebt en ik vergeet helemaal om de blog up te daten. Heb een aantal weken 6 dagen per week gewerkt en weinig tijd gehad. Ook allemaal lang geleden dus weer random allemaal.

In mijn vorige blog had ik verteld dat ik een Raven Rider youth camp mocht doen en dat was gaaf. Vooral omdat ik elke zondag dan mijn vaste groep kinderen had voor 8 uur. Je leert ze dus echt kennen. In mijn groep van 6 kinderen was de jongste 7 en de oudste 13 jaar dus dat was af en toe wel lastig, maar ik heb de oudste mijn ‘assistant’ gemaakt en de jongste was gelukkig een van de beter skieers dus dat gaf geen problemen. Wat wel moeilijk was van die weken, echt streng zijn voor hun eigen veiligheid, want die kinderen willen de gekste dingen doen en ik ben verantwoordelijk voor de veiligheid. Afgelopen maand heb ik ook weer een aantal schoolgroepen gedaan. Vaak komen ze 4 keer skieen en ook hier is het weer gaaf om te zien hoeveel progressie ze kunnen boeken in die 4 keer. Ook hier is het weer een hele kunst om alle kinderen in toom te houden, maar als je de eerste keer duidelijke regels maakt gaat het meestal vrij soepel. Ik verbaas me af en toe ook in het verschil in scholen. Soms heb je een school waarbij echt iedereen keurig naar je luistert en alles doet wat je zegt, andere keren heb je een groep waarbij echt iedereen door elkaar aan het praten is en het echt chaos is. Naja leuke afwisseling ;-) Laatst had ik een prive les met 2 broers van 4 en 6 jaar en de 4 jaar oude, Luca, had nogal een eigen willetje. Hij praatte nog niet echt, maar hij probeerde er tussenuit te knijpen om een spannendere route te kiezen en ik ging al LUCA roepend achter hem aan. Grappige was dat ik heel vaak op die manier LUCA heb geroepen toen ik achter onze hond aanging als die er weer eens vandoor ging haha.

Heb de afgelopen weken ook elke week training gehad voor me level 2 course die volgende week start. Heb een leuke groep met andere instructeurs en elke week doen we weer nieuwe dingen zoals vorige week bijvoorbeeld voor het eerst geoefend met ‘dolphin turns’ voor de bumps. http://www.youtube.com/watch?v=r8_c3le3XNI . Heb de afgelopen tijd een paar keer complimenten gekregen over mijn ski progressie van collega’s dus dat is ook wel weer gaaf. Moet nog veel leren om echt die super duper awesome skier te worden, maar goed wat dat betreft ben je toch nooit uitgeleerd dus dan kun je wel bezig blijven.

Afgelopen weekend ben ik samen met Petr uit Tsjechie en Ed (kamergenoot van Petr) naar Victoria geweest. Heb veel dingen gezien daar. Onder andere de ‘Butchart Gardens’ ‘Craigdarroch Castle’ ‘Beacon Hill park’ en andere random dingen downtown. Daarna van live music en een paar biertjes genoten in het Hostel. De ferry naar Vancouver Island is ook heel erg mooi en we hadden 2 dagen volop zonneschijn en rond de 10 graden. Lente temperaturen en zo voelde het ook af en toe, 2 mooie dagen even zonder ski's.

Merk ook dat mijn Nederlands een beetje roestig aan het worden is. Laatst toen Nikki in Vancouver was gezellig een biertje gedronken en dat was wel even wennen om lang Nederlands te praten. Heb ook een prive les gegeven aan een Nederlandse jongen die op bezoek was bij zijn vriendin in Canada. Ook lesgeven in het Nederlands is even zoeken naar de juiste woorden, maar dit was wel gaaf, ook omdat hij al kon surfen en dus alles heel snel oppaktte. In 1 uur ging hij al met de lift omhoog en de groene piste af. Met sommige schoolgroepen duurt dit 4.5 uur :-)

Er is ook nog een staff party geweest, thema ‘revenge of the nerds’. Helaas voor mij moest ik gewoon werken de volgende dag en dat was de eerste dag dat ik eigenlijk niet zoveel zin had om te ‘werken’ en dat het allemaal even op ‘werk’ begon te lijken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en heb nu ook 2 dagen vrij per week en zal niet meer zes dagen achter elkaar werken.

Dat waren de meeste gebeurtenissen wel weer denk ik, Cheers!

  • 08 Februari 2012 - 08:12

    Melvin:

    Wederom een mooi verslag, echt leuk om te horen (cq. lezen) hoe je bezig bent!
    Succes met de bumps, want die vallen zeker niet mee...
    Ciao!

    P.s. mocht je op den duur heimwee krijgen dan staat nog steeds een Heineken voor je klaar.

  • 08 Februari 2012 - 12:32

    Anne:

    Koele foto van jullie hele zondag team! Jemig, dat is toch wel een behoorlijk aantal. Het spijt me zeer, maar je moet me aanwijzingen geven waar je erop staat :P PS wanneer gaan we een filmpje krijgen van je nieuwe ski skills?

  • 08 Februari 2012 - 17:21

    Gertjan:

    mis ik nu het verhaal hoe alle jonge eendjes achter je aangingen toen jij het avontureneendje bij de afgrond ging redden? Die foto "Cypress" is wel heel mooi. En de ferry trekt ook wel.

  • 08 Februari 2012 - 17:37

    Jelle:

    En ik mis de nieuwe anecdote! Maareh, leuk opgeschreven wederom! Hier gaat alles prima, over een paar weken sta iok ook (weer) op de ski's. ;)

  • 13 Februari 2012 - 08:00

    Insp Clouseau&Dorien:

    Hey Paul, leuk verhaal weer! zo leuk om je te kunnen volgen terwijl wij in zoetermeer zitten te zwoegen ;-)
    Hier hebben we ook behoorlijk van winterweer kunnen genieten, lekker schaatsen.
    Geniet en tot mails groetjes, dorien en Casper

  • 16 Februari 2012 - 07:17

    Dick Mak:

    Hoi Paul,

    Wederom met veel belangstelling je weblog gelezen. Ook Berdien en Tom zijn helemaal op de hoogte. Nog 2 weken en dat kan ik in mijn nieuwe functie beginnen. Veel zin in.
    Je gaat het lezen!! Hartelijke groeten, ook van CAS, SVEN en super-vriendin SARA.

  • 18 Februari 2012 - 13:32

    Vincent:

    Haha ik beelde me even in hoe jij achter jullie hondje aan skiede! 'LUCAA! LUCAA!!' :D
    Enfin, lekker bezig! Ga je ook nog aan de gang met de 'monkey swings' en de 'flamingo ride'?

    Ciaociao Vicenzo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 22297

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: