Kerst, oud en nieuw en random ander nieuws - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Kerst, oud en nieuw en random ander nieuws - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Kerst, oud en nieuw en random ander nieuws

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

06 Januari 2012 | Canada, Vancouver

Bedankt voor alle nieuwjaarswensen en reacties weer! Tijdje geleden dat ik geupdate heb dus dit gaat redelijk random materiaal worden. Succes met lezen ;-)

De kerstvakantie was zoals voorspeld behoorlijk druk met werk. Er zaten dagen bij dat je even een kwartiertje had om een boterham te eten, maar meer pauze of voor jezelf skieen zat er niet heel vaak in. Begin ook steeds beter te worden in contact maken met kleine kinderen en het is toch wel leuk als iemand helemaal happy weer vertrekt na het skieen.

Kerst bij de Kennedy’s was ook super gezellig. Op kerstavond had Carol de vriendin van Gavin iets typisch uit Quebec gemaakt en daarna nog een kerstfilm gekeken. Kerstochtend werden de cadeaus uitgepakt en champagneontbijt gehad, nice! Daarna in de middag nog wat spelletjes gedaan en geholpen met kerstdiner koken en in de avond diner gehad bij de broer van Pat met in total 17 mensen denk ik. Na deze twee dagen vrij weer hard aan de bak, maar ik had geluk en kreeg op 2 powder days het eerste uur vrij en dat was genieten! Een paar tree runs gedaan met wat andere instructeurs en dat geeft toch wel een ouderwetse adrenaline kick.

Met oud en nieuw ben ik bij een houseparty in downtown geweest waar nog een paar andere instructeurs en mensen van Cypress waren. Verder ook nog wat mensen die ik niet kende, maar was een mooi fuifie. Goede Partagas sigaar erbij en hup het nieuwe jaar in! Op 2 januari was de laatste dag van de vakantie de dag daarna was de vakantie voorbij en was het regen, regen en nog eens regen http://www.youtube.com/watch?v=EhTTTv1Zd5c . Heb geen uur les gegeven die dag en de eerste trainingssessie voor level twee was afgelast. Verder starten de scholen in Vancouver nu hun ski programma’s. Zoals wij schoolzwemmen hebben, leren ze hier skieen met gym op school. Heb een groep van 7 beginners les gegeven en die ga ik als het goed is 1,5 uur per week lesgeven op woensdag. Ik mag deze zondag ook een Raven Riders youth camp groep doen. Dat houd in dat je een groep kinderen voor de hele dag krijgt, 4 weken lang elke zondag, supergaaf en ook wel een uitdaging!

Gisteren heb ik echt een superdag gehad. Me eerste prive les gegeven aan een volwassene. Ging heel goed, heb haar in twee uur meegenomen naar de grote chairlift en een groene piste gedaan. Ze heeft zelfs een positief feedback formulier ingevuld, omdat ze heel tevreden was. Cool! Daarna lekker geskied met wat instructeurs en een paar tree runs gedaan. Daarna ben ik ook nog even mee gaan doen in een ‘introduction to park’. Er is namelijk ook een behoorlijk groot terrein park bij Cypress. Heb geleerd om een paar jumps te maken en uiteindelijk moet je dan ook een 360 kunnen maken vanaf een behoorlijk jump. Naja hier is nog veel werk nodig, maar het was wel gaaf om daar eens wat meer over te leren.

Verder ga ik misschien een artikel schrijven over aspecten van effectief coachen die toepasbaar zijn voor ski instructeurs. Ben nu aan het emailen met een auteur van de CSIA manual die een mooi artikel heeft geschreven over het managen van emoties in skieen om tot betere prestaties te komen. Mocht het tot een artikel komen dan stuur ik de link natuurlijk even door.

Morgen ga ik met collega’s naar Whistler en als het goed is kunnen we de dag afsluiten in een hot tub bij een vriend van iemand. Awesome!

Ten slotte nog even een leuk verhaal over mijn huisbazin. We hebben hier dus een nogal gevoelig brandalarm en als je bijvoorbeeld pizza maakt in de oven gaat hij af. Om dit op te lossen stelt ze doodserieus voor dat er vanaf nu geen pizza meer gemaakt kan worden. Verder had me huisgenoot ook nog een mooi verhaal dat ze nog voordat hij bij zijn nieuwe werk zou starten ze daar heen wou gaan om navraag over hem te doen. Lol. Een beetje controlfreak dingetjes. Verder wil ze nu dat we iedere keer als we een was doen onze naam op een blad opschrijven. Dit om nutteloos wassen tegen te gaan. Nu doe ik 1 keer in de 5 dagen een was en Nick ongeveer hetzelde, dus helemaal niet nodig in onze ogen. Naja zoals al eerder gezegd miscommunicatie is vaak troef hier. Een mooi voorbeeld is dat ze met een door Bell ingehuurde zelfstandige ondernemer probeerde te onderhandelen over een deal. Zelfs nadat hij had uitgelegd dat hij niet Bell vertegenwoordigde maar gewoon was ingehuurd voor installatiewerk viel het kwartje niet. Ben dus niet de enige met ruis op de lijn met haar.

Al met al nog genoeg uitdagingen en dingen te doen hier!

Groeten Paul

  • 07 Januari 2012 - 08:05

    Anne:

    oh, wow, wat een mooie foto! koel dat je eerste priveles zo goed ging! Was dat die vrouw die je in de skilift geworven had? Ook super vet dat je dat kamp mag doen! Toch sneller dan verwacht dacht ik, of niet? en over je huisbaas, heel typisch cultureel ook weer denk ik. Heb je mama tandoori gelezen van ernest van der kwast? Je huisbaas klinkt heel erg als haar :P Altijd onderhandelen, en super strict , maar goed, gelukkig nieuwjaar nog jongen en dat het maar een mooi jaar mag worden! xxx

  • 07 Januari 2012 - 08:34

    Melvin:

    Leuk om je verslag weer te lezen! Zo komt er dus heel wat bij een lesje skiën kijken en wat betreft die 360 gaat dat je vast lukken. Zelf heb ik vaak meer moeite met de landing. Succes verder en doe de groeten aan de huisbazin.
    Ciao!

  • 07 Januari 2012 - 09:38

    Marieke:

    Wow. wat een mooi verhaal!! Papa had al verteld van de privéles. En een artikeltje schrijven lijkt ook leuk..En dan de avonturen met mw de huisbazin, ruis op de lijn klinkt wel mooi. Met plezier dit verhaal weer gelezen. En je kan vast nadenken over de activiteiten die we kunnen gaan doen als we bij jou zijn. Tot de volgende keer XXXX

  • 07 Januari 2012 - 10:10

    Amades:

    Leuk verhaal weer Paulie! Echt jaloersmakend op een goede manier :) En gaaf dat je nu ook een "echte" kerst hebt mee gemaakt. Alleen dat pizza verhaal is natuurlijk tragisch ;) Have fun, X

  • 07 Januari 2012 - 10:41

    Gertjan:

    ik kan me allen maar bij de eerdere schrijvers aansluiten :-) jumpen en 360 lijkt me wel erg heftig, maar ja een beetje skilaraar kan dat natuurlijk als de beste. Hoe is dat daar verder met de temeperaturen en de sneeuw die valt? Ook wel leuk dat ze daar schoolskie-en krijgen. Gister had ik het met mama nog over de positive feedback, en je krijgt dat meteen al van je eerste prive leerling.

  • 07 Januari 2012 - 12:11

    Anita:

    Hi Paul,
    Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen. Zag toevallig op linkedin je reisverslag voorbij komen. Het regent hier dat het giet dus ik heb gelijk zin in sneeuw en skiën. Het ziet er daar bij jou goed uit maar het is net te ver weg voor een weekend ;-) veel plezier en fijn weekend, Anita

  • 09 Januari 2012 - 09:06

    Arjan:

    Toch mooi dat huisbazen overal ter wereld hetzelfde zijn. Geniet er van Paulie, en nog de beste wensen voor 2012 :)

  • 10 Januari 2012 - 07:26

    Dick Mak:

    Hoi Paul,
    Wederom met veel belangstelling je reisverslag gelezen. Ik lees echter niets over die priveleges die een ski-leraar schijnt te hebben...........
    Groot gelijk heb je.
    Fijne tijd nog.

  • 12 Januari 2012 - 17:38

    Jelle:

    Wat later omdat ik in Marrakech zatmaar ik heb het weer met veel plezier gelezen! Mooie avonturenen blijf het randje opzoeken. In positieve zin natuurlijk ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 22295

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: