Vanaf 7/11 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Vanaf 7/11 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Vanaf 7/11

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

16 November 2011 | Canada, Vancouver

Thanks voor alle leuke berichten weer :-)

In de Whistler Survival Guide gelezen dat er in Function Junction een trainingsbureau is dat helpt met het optunen van je CV en besluit om daar dan maar een kijkje te gaan nemen. Het sneeuwt vandaag behoorlijk, dus het is redelijk rustig overal. Om in Function Juction te komen moet je ongeveer 25 minuten de bus nemen en het is eigenlijk een soort industrieterrein met een paar kantoren en verder wat groothandelwinkels. Als ik naar binnen loop bij het trainingscenter ben ik de enige die er is en ik krijg goede tips over je CV op zijn Candees opstellen van Natalie. We hebben een beetje de opties voor werk die ik heb doorgesproken en we besluiten om 2 CV’s te maken. Een die specifiek gericht is op een baan als skileraar vinden en een die gericht is op meer administratieve, front desk posities. De banen in de horeca worden afgeraden, omdat er ten eerste heel veel concurrentie is en ten tweede mijn ervaring alweer 6 jaar geleden is. Nadat ik hier weg ga en naar de bus loop zie ik gelijk me eerste beer(tje), cool! Heb geprobeerd hem op de foto te zetten, maar toen kwam de moeder beer er aan en was het rennen geblazen ;-) Het beertje zat achter een hek bij een plaats waar ze ook afval verzamelen en daarom was de foto minder scherp.

De dagen hierna zijn erg regenachtig en eigenlijk niet zo gek veel gedaan. Wel elke avond lekker in de hot tub gechilld. Het nachtleven wil ik pas echt gaan verkennen als de basics zoals werk en vaste plek om te wonen geregeld zijn. Via Craigslist een stuk of 10 sollicitaties uitgestuurd voor part-time administratief werk. Er is een job fair bij het Fairmont Hotel op donderdag en Natalie zei dat het zeker een goede mogelijkheid zou zijn om daar eens te kijken dus vol goede moed op pad. Toen ik aan kwam stond er al weer een hele rij van Australiers, Engelsen en een paar Asians. Hmmmm. Je kon alleen op een paar vacature’s solliciteren en de hele meute ging dat proberen. Verder zat er niet echt iets bij in mijn segment, dus ik besluit om maar weer te gaan.

Ik heb ook nog even gezocht naar een nieuw huis en volgens de advertentie is het een leuke groep mensen die ook heel erg van skieen houden en niet perse elke dag in de kroeg hoeven zitten of wiet te roken. Ik krijg ook nog een mailtje waarin ik uitgenodigd wordt voor een andere vrijwilligerspositie bij het race center. Dus een mooie 2e kans op een seizoenspas. Ik wordt uitgenodigd voor het eten bij het andere huis en het is echt heel gezellig. Na het eten wilden we nog gaan schaatsen bij een indoor baan, maar toen we aankwamen bleek helaas dat het van 6-8 ipv 6-10 was. Wij kwamen tien over 8 aan, helaas geen schaatsen dus. In principe mocht ik dus die kamer hebben en ik vroeg of ik kon wachten met definitief ja zeggen nadat ik mijn gesprek voor de vrijwilligerspositie heb gehad. Dat gesprek had ik afgelopen zaterdag en ging behoorlijk soepeltjes, maar ik denk dat het niet zo slim was om te vertellen dat ik ook aan het sollicteren was op een baan als skileraar, omdat je dan ook een skipas krijgt en je dus ook niet echt meer een beloning hebt om het vrijwilligerswerk te blijven doen. De volgende dag belt ze me dus en verteld dat ik het niet geworden ben. Toch wel balen, maar goed eigenlijk wilde ik alleen die skipas en was ik niet echt intrinsiek gemotiveerd voor die positie. Terwijl ik met Jelle aan het skypen was kreeg ik het belletje, maar even daarna kreeg ik een mailtje van Cypress Mountain of ik langs wilde komen voor een gesprek. Ondanks de teleurstelling dus gelijk weer nieuwe kansen. Cypress Mountain is in Vancouver en in principe zou daar de concurrentie stukken minder moeten zijn, omdat het nu eenmaal een kleinere berg en minder mooi gebied is.

Nadat ik gehoord had dat ik de vrijwilligerspositie niet kreeg ben ik even langs gegaan met een flesje wijn bij dat andere huis om te bedanken voor het eten en om te vertellen dat ik niet bij hun zou komen inwonen omdat er gewoon nog te veel dingen onzeker zijn. Ze vatten het sportief op en we drinken nog gezellig een kopje thee en Garry een Canadees die zelf skileraar is vraagt of ik zin heb om komende week een keer met hun groepje mee te skieen en hij wil wel tips geven voor de CSIA level one cursus. Cool. Whistler Mountain gaat de 18e open dus er kan geskied gaan worden. Kaarten voor de lift zijn wel heel duur en ik heb nu vanaf de 24ste drie dagen geregeld en wil ook nog een keer ergens tussen de 18e en 25ste met het groepje van Garry mee om goed op te warmen voor de cursus. Wel weer 320$ lichter dan, maarja je moet er wat voor over hebben he.

Dat gesprek met Cypress heb ik dus vandaag (woensdag) en ik heb gister een lift geregeld voor 10$ en 2 uur reizen via Craigslist om van Whistler naar Vancouver te gaan. Dat is stukken beter dan de Greyhound die er 2,5 uur over doet en 25$ is. Nog een andere jongen had ook gereageerd op de advertentie en wat blijkt hij gaat ook de level one course van 28 november volgen. Aardige Fransman en de eerste waarvan je niet gelijk hoort dat hij uit Frankrijk komt. Kon weer bij Gavin slapen en heb vanochtend de shuttle bus die er toch ook een goede 1,5 uur over doet (en retourtje is 23$)naar Cypress gepakt. Voor morgen heb ik ook al weer een lift terug geregeld nu via hitchwhistler.com goed initiatief! Net het gesprek gehad met Lili de snowschool manager en dat ging vrij aardig denk ik zo. Ik vertel ook dat ik ervan baal dat al mijn spullen in Whistler liggen, want hier op Cypress Mountain kan gewoon al geskied worden! De sneeuw is niet super, maar het had wel cool geweest. Vrijdag hoor ik van haar wat het gaat worden. Ben heel benieuwd. Zit nu echt een beetje de tijd te doden hier, want de shuttle bus gaat pas weer terug aan het eind van de middag. Het sneeuwt hier inmiddels behoorlijk ook dus een beetje rondlopen is ook niet echt een goed idee. Zit zelfs zonder internet. Wel mooi moment om vast de theorie van de cursus te leren. En weet nu alles over de BOS en de COM. Oftewel 'base of support' en 'center of mass'

Verder heb ik nieuwe ski’s en skischoenen gekocht. ’10-’11 modellen maar wel helemaal nieuw en met 50% korting. Voor de nieuwsgierige mensen onder ons:
Boots: Atomic LF80
Ski’s: Dynastar Legend Sultan 80
In principe zou dat voor zowel de poeder als de geprepareerde piste’s een goede combo moeten zijn en voldoende comfortabel om les mee te geven.

Ik heb ook nog gesolliciteerd bij Whistler als part-time skileraar en zie nu net dat ik daar ook ben uitgenodigd voor een gesprek. Toch wel grappig op iets solliciteren waar je nog geen diploma voor hebt, en op je CV het gewoon in de toekomstige tijd zetten :p werkt blijkbaar wel. Daarnaast heb ik nog gesolliciteerd op een soort administrative baan voor ongeveer 30 uur bij WhistlerBlackcomb. Dat zou nog meer dan genoeg tijd over laten om te skien, dus ook een prima optie lijkt me.

Aankomend weekend waarschijnlijk skieen, zin in!

Ps. Fotos tot nu toe staan op facebook als openbaar

  • 17 November 2011 - 07:56

    MG:

    Yo Paul,
    Zojuist in een paar etappes je verslag gelezen. Ben weer helemaal op de hoogte en verder een trouwe lezer ;)
    Ik hoop dat je hem lekker zult blazen op de Dynastar Legends!
    Moeten binnenkort maar eens afspreken om te skypen.
    Ciao!
    Melvin

  • 17 November 2011 - 10:11

    Anne:

    Ohhhh,, ik wist no gniet dat je al een beertje gezien hebt! Wat leuk! (ook gevaarlijk trouwens, dus pas op :P) Heel apart ja, dat ze zo snel mensen afwijzen maar je ook zo snel weer uitnodigen. Naja, je zit in ieder geval in het systeem :) Ga niet teveel koken als een kreeft in de hottub ;) En ik hoop dat je gewoon binnenkort een gezellig huisje treft zoals je had voor dat etentje, en een leuke baan natuurlijk!

  • 17 November 2011 - 10:30

    Marieke:

    Spannend allemaal, maar het moet gek gaan als hier niet iets uit gaat komen denk ik. We wachten af.... Hier begint het ook een beetje te winteren. gistermorgen moest ik de auto flink krabben en ook deze morgen was het ijzig, maar ook mistig, wat het niet zo lekker maakt. Vandaag gaan we in Amsterdam eten voor Anne's verjaardag bij restaurant "Bordjes" Eerst ga ik met haar mee naar een voorlichting aan de UVA voor vervolgstudie. Dikke knuf en Liefs, tot de volgende keer

  • 17 November 2011 - 22:05

    Gertjan:

    hoihoi, het ziet er allemaal niet verkeerd uit Paul! We willen wel beren-foto's hoor.
    Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat, en ook naar nog meer verslaggeving over de canadian way of living. En het is allemaal duur of heel duur begrijp ik? Hier was er vanochtend ijs, maar nu is het weer vrij zacht (6 graden). Vanavond gezellig met Anne en Jelle vanwege haar verjaardag in Amsterdam gegeten.

    groetjes, de papa

  • 18 November 2011 - 10:42

    Casper:

    Een hele goedemorgen Paul. Hier weer een berichtje vanuit Zoetermeer. Wij (Dorien en ondergetekende) houden nauwlettend je berichten in de gaten. Ik moet bekennen, het klinkt wel allemaal mooi. Het zou natuurlijk goed zijn wanneer je op korte termijn een betaalde Job vindt. M.a.w. blijven zoeken dus, alhoewel je al wel redelijke veel uitnodigingen ontvangt en daarmee weer ervaring opdoet. Tja, in Nederland is nog geen sneeuwvlokje gevallen, m.a.w. je zit aan de goede kant. Geniet van de mensen, de omgeving maar vooral straks ook van de sneeuw. En volgens mij komt het huisje er vanzelf aan.
    En zoals al gezegd in Nederland, het gaat je lukken.
    Take care, wij spreken elkaar. Inspector clouseau

  • 20 November 2011 - 16:08

    Oma:

    hoi Paul, heb net je verhaal gelezen ,het gaat niet allemaal vanzelf, maar het lukt je vast wel. Ik wens je veel succes
    groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 22299

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: