Een baan onder voorbehoud! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Een baan onder voorbehoud! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Een baan onder voorbehoud!

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

27 November 2011 | Canada, Whistler

Vorige week vrijdag kreeg ik een mailtje van Lili van Cypress Mountain (http://cypressmountain.com/) dat ze mij een full time baan als skileraar aanbieden onder het voorbehoud dat ik me CSIA level 1 haal, referentiechecks heb, en een criminal record check toon. Super Cool! Heb dus besloten om niet in Whistler te blijven, had wel de kans om eventueel part time als skileraar aan de slag te gaan, maar dan moet ik daar ook weer een andere part time baan bij zoeken etc te veel gedoe. Mocht ik dus slagen voor de cursus dan ga ik vanaf december tot eind maart in Vancouver wonen en werken. Maandag wordt de eerste dag van de cursus en ben toch wel een klein beetje zenuwachtig, omdat het toch wel belangrijk is dat ik slaag voor die cursus.

Om op te warmen voor me cursus en aan mijn nieuwe schoenen en skis te wennen heb ik afgelopen week 5 dagen geskied. Op de dagen dat ik kon skieen was Garry de skileraar van het huis waar ik was wezen kijken al volgeboekt, dus ik ging in me eentje op pad. De eerste dag heb ik Whistler Mountain verkend en het was toch even wennen met al die sneeuw op de piste. De piste wordt niet zo netjes gehouden als in Oostenrijk om het maar zo te zeggen. Verder een klein beetje last van me schoenen aan het eind van de dag en vanaf me huis naar de skilift is een behoorlijk lang stuk lopen met al je materiaal, dus ik besluit de volgende dag even een rustdag te nemen. Ik had de eerste dag een snowboarder even over een plat stukje geholpen en nadat ik verder ging skieen zei ze nog dat dat ‘good karma’ moest opleveren. The good karma kwam dus woensdag nadat ik me eerste run had gedaan zat ik bij een skileraar, Rob, in de lift die net als mij aan ze 2e dag skieen van het seizoen bezig was. Hij had mij op een stuk duidelijk zien oefenen op wat goede carve bochten en gaf me wat tips. We raken verder aan de praat en hij wil dit seizoen ze level 3 gaan halen en dan moet je dus level 1 mensen kunnen lesgeven en tips geven over lesgeven. Uitendelijk hebben we dus de hele dag samen geskied en heeft hij mij ook nog wat bij de toeristen minder bekende routes van de berg laten zien, echt cool!

Donderdag ging Blackcomb Mountain open en omdat iedereen dan supergraag daar de verse sneeuw wilde proberen ben ik weer bij Whistler Mountain naar boven gegaan, omdat dat dan lekker rustig zou zijn. Supermooi een paar pistes echt helemaal voor jezelf! Heb ook nog de peak 2 peak gepakt in de middag en op Blackcomb een paar runs gedaan. Op een gegevn moment dacht ik dat de sneeuw al wel redelijk aangestampt was en ik leun even naar links op me stokken, en floeps ineens 1 meter naar benden en daar lig je dan in de sneeuw, lol. Vrijdag was het supermooi weer en heb ik ook een paar fotos gemaakt en echt genoten van het buiten zijn en lekker skieen. Zaterdag (gister) was het minder mooi weer, maar heb wel even met Gavin en wat vrienden van hem een paar keer meegeskied en kennis gemaakt met de Canadese manier van skieen. Dat betekent dus echt de gekste paden door bomen en langs rotsen naar beneden gaan. Ik had mazzel dat Carrol zijn vriendin ook mee was, want anders was ik ze binnen 5 minuten kwijt geweest. Maarja zij kennen die Bergen natuurlijk op hun duimpje dus wie weet kan ik ze bijhouden over 3 maanden ofzo ;-) Om een idee te krijgen van wat ik bedoel: http://www.youtube.com/watch?v=bGmZyMCh-1M dit heb ik ook gedaan. Het stukje staat zelfs op de trail map als ‘yard sale’. Je moet dus en de bomen ontwijken en er ligt echt superdiepe sneeuw. Als je dus even je balans verliest lig je dus echt in superdiepe sneeuw en is het vrij lasting om overeind te komen. Gavin heeft me dus ook een paar keer kunnen uitgraven :p Als je tijd over hebt, dit filmpje geeft ook wel een mooi beeld van de Canadese mentaliteit: http://www.youtube.com/watch?v=wJHRIeaJtIc

Verder is het leuk om te merken dat iedereen in is voor een praatje in de skilift. Ook voor de rij in de skilift heb je een rij voor mensen die alleen skieen en die mogen dan vooraan invoegen bij andere mensen. Iedereen is heel beleefd en er wordt totaal niet voorgedrongen in de rij voor de lift. Wat wel weer raar is, de meeste mensen doen de voetsteun met bescherming niet naar beneden in de lift! Is dit wel echt Noord Amerika? Af en toe zit je toch echt 20 meter boven de grond. Naja cool whatever :p

Vandaag even goed uitrusten want morgen start de cursus. Ik denk dat ik dan Vrijdag even update met de uitslag. Groeten uit Whistler en bedankt voor alle leuke reacties!

-Paul

  • 28 November 2011 - 06:09

    Diny:

    Ha Paul,
    Wat een heerlijk verhaal heb je geschreven, het plezier spat ervan af.
    Eindelijk kun je nu naar hartelust skiën.
    Ben benieuwd hoe je de kerstdagen enzo gaat doorbrengen daar. Ik lees het wel, succes met je cursus! Hollandse groeten van Diny

  • 28 November 2011 - 08:06

    Anneke Oppier:

    Oh, wat ben ik jaloers op je. Wat een prachtige omgeving en zo uitgestrekt. Je hebt ook hele leuke mensen ontmoet. Harstikke leuk voor je dat je misschien een vaste baan hebt. Wat voor taal spreken ze daar eigenlijk, gewoon engels neem ik aan misschien met een accent?

    Nou, ik ga nu ook zo langzamerhand afronden en dan ga ik er drie maanden tussenuit.

    Veel plezier nog en ik weet zeker dat je zult slagen voor de cursus.

    Groetjes,
    Anneke

  • 28 November 2011 - 08:18

    Suzanne:

    Heel veel succes aankomende week:)!!

  • 28 November 2011 - 08:37

    Anne:

    Koel paulie! Heb ook even de filmpjes uitgecheckt, (lekker nummurrrr bij tweede filmpje, caribou!) Veel succes vandaag met de cursus en ben benieuwd hoe 't gaat :) 't zal vast nog wel even wennen zijn, maar komt vast goed! Ik bedoel maar, je hebt de bomen horde al skiend al getrotseerd.. :P

  • 28 November 2011 - 09:13

    Melvin:

    Yo Paul,
    De filmpjes hoop ik later nog te bekijken, maar je verhaal spreekt al boekdelen.
    Lekker bikkelen door de sneeuw en genieten! Thanks voor de update!
    Laterss,
    Borat

  • 28 November 2011 - 10:27

    Marieke:

    We duimen voor een goed afloop van de cursus!!

  • 28 November 2011 - 17:36

    Gertjan:

    zo, dat is allemaal niet voor de poes. Het lijkt me daar in Canada toch wel twee beetjes anders dan in Europa, al denk ik dat sommige gebieden bij ons wel groter / net zo grot zijn? Maar hier is wel heel veel off piste te doen. En dat ziet er erg indrukwekkend uit op de twee filmpjes (die ik helemaal uitkeek). Succes met je cursus. wel leuk trouwens dat daar het dringen nog niet is uitgevonden!

  • 28 November 2011 - 20:46

    Bram:

    nice Paul! knallen tijdens de cursus en dan een seizoen lang genieten van één van de mooiste baantjes op aarde (als je het mij vraagt)...zit hier vrij jaloers te zijn moet ik bekennen...mocht de bonus goed uitpakken dan maar eens kijken of ik op visite kan komen ;)

  • 28 November 2011 - 20:47

    Jelle:

    Hey PR, heel veel succes met de cursus! Gaat vast goed komen! Tof om te horen hoe je het daar vergaat. Je hebt het verdiend, geniet ervan!

  • 30 November 2011 - 12:40

    Dick Mak:

    Hoi Paul,
    Met al die mooie sneeuw om je heen denk je vast niet meer aan het Dolfinarium. Maar toch: ook Orka Morgan geniet nu van haar vrijheid: niet in Canada maar op Ternerife.

    Hoi Paul,

    Weinig interessant nieuws voor een wereld-reiziger als jij maar toch wil je dit vast weten: Orka Morgan is weg uit Harderwijk en geniet nu van haar vrijheid opTenerife!
    Succes met je cursus.


  • 30 November 2011 - 21:32

    Miranda Lorié:

    Hai Paul,

    Gaaf om alles zo te lezen. Leuk dat je waarschijnlijk fulltime aan de slag kan gaan dus je weet wat je te doen staat!!!! Heb de volste vertrouwen er in dus halen die hap! Mijn nieuwe functie is wel ff wennen hoor, vooral die wisseldiensten zijn erg pittig. Mijn lichaam is nog niet gewend aan die onregelmatige tijden dus ja soms kom ik slaap te kort en soms slaap ik uren achter elkaar! Maar het is wel erg leuk hoor. Dus ik zeg veel plezier en succes en ik blijf je volgen. Groetjes!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 22298

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: