Nieuw woonadres en eerste dagen lesgeven - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu Nieuw woonadres en eerste dagen lesgeven - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Rhebergen - WaarBenJij.nu

Nieuw woonadres en eerste dagen lesgeven

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 December 2011 | Canada, Vancouver

Heb een paar dagen voor mezelf geskied om de berg eens even goed te verkennen en ondanks dat het geen heel groot gebied is, is er wel heel veel divers terrein. Dit is me favoriete piste op het moment ;-) http://www.youtube.com/watch?v=cq9LoeapvH0 Gevolgd door deze: http://www.youtube.com/watch?v=4sHsY9Yj4Jk&feature=related

In principe heb je in Noord Amerika een zelfde soort moeilijkheidsgraadsysteem als in Europa, maar makkelijk naar moeilijk loopt hier van groen, blauw, zwart naar dubbel zwart. Als ik het zo inschat is blauw hier ongeveer gelijk aan de Europese rode piste. Dubbel zwart is heel steil en tussen de bomen door, wat je in Europa eigenlijk niet ziet. Bij Cypress heb je dus meer dan voldoende moeilijk terrein om jezelf te ontwikellen. Verder heb ik even met mijn supervisor gesproken en die heeft geregeld dat ik ingeroosterd ging worden. Ook heb ik nog een uitstapje gemaakt naar de campus van UBC, zag er goed uit allemaal. Zou een mooie bestemming zijn als Erasmus student. Nog even een mailtje gestuurd voor kamers en al snel antwoord gekregen van een kamer vlakbij Park Royal, wat mooi dichtbij Cypress Mountain is. Had op woensdag (7/12) even gekeken en zag er allemaal goed uit, was alleen vergeten me checklist mee te nemen.

Gebeld dat ik in principe de kamer wel wilde hebben, maar dat ik toch nog wat kleine zaken wou checken. De pa en bro van Gavin gingen mee en brachten me op vrijdag (9/12) weg met de auto. De familie die de kamer verhuurd komt uit Iran en hoewel ze al 23 jaar in Canada wonen is het Engels niet bepaald denderend. Toen ik aankwam met mijn checklist ging de vrouw (die alles regelt) gelijk in de verdediging en kwam ze met allemaal verhalen over waarom zij beter was dan andere mensen die kamers verhuren etc. Geprobeerd om de lucht te klaren met wat grapjes, maar ook die kwamen niet helemaal aan. Toch wel een beetje irritant, maar de locatie, faciliteiten en prijs zijn prima. Dus ik gezegd prima, ik doe het. Maar goed ze wilde dus 1 maand vooruit betaald hebben, plus de rest van December, plus 1 maand als damage deposit. In principe is alleen een halve maand toegestaan als damage deposit, maar voor de hele maand had ze weer een mooi verhaal dat je zowel voor de kamer als het meubilair kon vragen etc. Kwam er dus op neer dat ik even 1500$ neer moest leggen. Nu kan ik maar 400$ per dag pinnen hier dus dat zou allemaal heel moeilijk worden. Toch even getwijfeld of ik hier wel in moest trappen, maar toch maar besloten om het te doen. De pa van Gavin heeft me geholpen door de 1100$ voor te schieten en die heb ik via internetbankieren weer naar hem teruggestuurd. Heb 2 huisgenoten waarmee ik het keldergedeelte deel, een Iranier met heimwee die aan het eind van de maand terug gaat, en een Canadees die bij Park Royal werkt als manager van de beveiliging. Op zich wel een aardige gast. Mijn nieuwe adres is nu dus tot begin April ‘Keith road 707 at Taylor way. Mooie villa van rond de 2,2miljoen $ (foto bijgevoegd)

Vorige week zondag (11-12) had ik dan me eerste echte werkdag. Bij het magic carpet kleine kinderen geleerd een ‘pizza’ te maken met hun skitjes en als ze beter zijn mogen ze over gaan naar ‘french fries’. Kleine kinderen vermaken, hun aandacht vasthouden, en ten slotte ook nog wat leren is nog knap lastig, maar Robert de supervisor van het kindergedeelte is echt super goed met kinderen dus daar kan ik veel van leren denk ik. Als een kindje verdrietig is of geen zin heeft dan lost hij dat binnen een paar tellen op, mooi om te zien. Ikzelf heb af en toe me jongleerskills uit de kast getrokken om ze te vermaken, maar dat werkt meestal maar eventjes en dan is de aandacht al weer weg. Tegen het eind van de dag kon ik nog even inspringen bij een les van 5 volwassenen waarvan er 3 al wel parallel konden skien en 2 niet. Ik mocht kiezen wie ik over ging nemen en dat werden dus de 3 goede :p Het was maar voor een uurtje, maar dat was echt leuk om te doen.

Wat een nadeel is van skileraar zijn is dat je alleen je uren die je ook daadwerkelijk lesgeeft betaald krijgt. Wel is afgesproken dat de fulltime medewerkers voor elke dag ingeroosterd gegarandeerd 4 uur uitbetaald krijgen, maar daar ben ik dus nog niet overheen gegaan de afgelopen 3 dagen. Dat heli skieen moet ik denk ik maar op een volgende trip doen, of een bank beroven natuurlijk ;-)

Als je een uur niet hoeft les te geven kun je voor jezelf skieen en vaak gaan we dan met een groepje even op stap. Verder wordt er op het moment een intern trainingsprogramma binnen de skischool opgezet om elkaar weer stappen verder te helpen. Er zitten echt een paar hele goede skieers tussen dus daar valt nog veel te leren en ik hoop dat ik in februari dan mijn level 2 kan gaan halen.

Kerst ga ik bij Gavin en zijn familie vieren en morgen heb ik mijn eerste dag werk binnen de vakantie en het schijnt gekkenhuis druk te gaan worden dus ik ben benieuwd. Verder heb ik ook al stroopwafels en Venco drop gespot in de supermarkt. Heb ook ‘las vegas nachos’ gemaakt met verse jalepenos van de Wholefoods, super goed eten daar, wel duur helaas. Mis ook de koffie, want nu doe ik het weer met nescafe oploskoffie in plaats van vers gemalen bonen en espressomachine. Afgelopen vrijdag had ik een training voor kinderkampen en kwam ik erachter waarom ze het hier ‘the wet coast’ noemen, regen dus ook op de berg. Geen pretje kan ik zeggen.

Ten slotte nog een taalfoutendisclaimer, mijn spelling staat op Engels en af en toe worden woorden vanzelf in iets raars gezet.

Bedankt weer voor alle reacties, fijne feestdagen en groeten uit Vancouver!

Alle facebookfotos hier:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.212130622189466.48797.100001775893024&type=1&l=1d7cd848cb

Paul

  • 18 December 2011 - 08:21

    Gertjan:

    Hoi, weer een leuk verslag! Ben de eerste :-), kijk er dus naar uit.
    Nou weet ik nog niet wat pizza is, of french fries (im Pflug vielleicht?) dus je moet dat nog wel uitleggen hoor...
    Ik hoop dat nog een skiër je Iranees met heimwee op komt volgen. Het eerste filmpje geeft weer een heel ander beeld van de piste, de tweede zitten ook best wel onstuimige beelden in.
    Ik ga nog een week werken, dan is het kerst! De wensen van mij komen nog via de gmail.

    gj

  • 18 December 2011 - 10:18

    Marieke:

    Je ziet wel dat we je verslaggeving p de voet volgen. De eerst reacties zijn van je pa en ma. Maar natuurlijk leuk om alle ervaringen te lezen. Kinderen lesgeven is niet zo eenvoudig dus. Met wat ben je gaan jongleren? Je stokken? Handschoenen? Maar uitleven kan je je daar wel. Tot de volgende keer!

  • 18 December 2011 - 11:39

    Anne:

    Yo paulie! Leuk optrekje heb je :) Ziet er nog erg groen uit moet ik zeggen, heb je die foto stiekem van de makelaar website geplukt? en ik meot zeggen, wel super koel dat je voor de olympische ringen staat, op je profiel foto dacht ik dat het gewoon een stuk plastic was :P Doe de groetjes aan de family kennedy met kerst! ( ga je zelf nog wat van je kookkunst showen of neem je alleen kadootjes mee?) en veeel succes met lesgeven! Hoop dat de kerstdrukte soort van leuke drukte is en dat je meer dan 4 uurtjes per dag kan maken ;) Ben benieuwd met hoeveel sneeuwballen je kan jongleren over een half jaar 0=)
    xxx

  • 19 December 2011 - 22:05

    Jelle:

    Huisje hoor! Nu nog ff zien te fixen dat je vaker zonder die koters op stap kan. :)

  • 22 December 2011 - 08:57

    Insp Clouseau&Dorien:

    Hoi Paul, leuke verslagen om te lezen! het klinkt allemaal vet gaaf. Geniet van alle mooie avonturen. Hele fijne feestdagen toegewenst. groetjes!

  • 31 December 2011 - 12:46

    Nel En Loek:

    hoi Paul, Leuk optrekje voor je en een hospita die weet wat ze wil.....
    Veel succes daar in die witte en natte wereld.
    En......een heel mooi en gezond nieuwjaar!
    Groetjes van ons uit Huizen, waar het niet op een winter lijkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Paul

Skiing the Pow Pow in Canada

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 22293

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 08 Mei 2012

Working Holiday Canada

Landen bezocht: